לקביעת פגישת ייעוץ השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

    מעמד להורה קשיש ובודד של אזרח ישראלי

    בקשה למעמד להורה קשיש ובודד של אזרח ישראלי מוגשת כאשר לאזרח הישראלי הורה קשיש (אישה מעל 62 וגבר מעל גיל 64) שמתגורר לבדו בחו"ל ללא בת זוג וללא ילדים נוספים הגרים בחו"ל. מעמד מקורו בטעמים הומניטריים שמטרתם לאפשר לאדם קשיש להיות בחיק משפחתו ולקבל את התמיכה לה הוא זקוק פעמים רבות. בקשה זו מוגשת על פי הוראות "נוהל הטיפול בבקשות למעמד בישראל להורה קשיש ובודד של אזרח ישראלי"

    הכנת הבקשה על ידי עורך דין

    עורך דין העוסק בתחום האשרות וההגירה ידע להכווין את לקוחותיו ולאמוד את סיכויי קבלת הבקשה כבר בתחילת הדרך. ישנם מקרים בהם להורה הקשיש יש ילד נוסף בחו"ל, דבר המהווה עילה ממשית לסירוב הבקשה על ידי רשות האוכלוסין וההגירה. במצב זה יש צורך בהוכחה כי להורה אין קשר עם הילד הנוסף וכי קיים ניתוק מוחלט בינו לבין הילד הגר בחו"ל. הוכחת ניתוק זה כרוכה בהבאת ראיות לצורך הוכחת הטענה.

    במקרים בהם להורה ילד נוסף הגר בחו"ל ואין ניתוק קשר בין הצדדים, יבחן עורך הדין האם ניתן לנתב את הבקשה למסלול הומניטרי עפ"י הוראות הנחיה ד.17 המאפשרות במקרים מסויימים להעביר את בקשת הקשיש לועדה הומניטרית.

    בטרם הגשת הבקשה יש לוודא כי בידי הלקוח המסמכים הבאים:

    • תעודת לידה
    • תעודה אודות מצב אישי נוכחי וקודם
    • תעודת יושר (היעדר רישום פלילי)
    • תעודה אודות שינוי שם (נכון במצב בו בת הזוג הזרה התגרשה).
    • דרכון של התושב הזר בתוקף של שנתיים לפחות

    תעודות אלו צריכות להיות חתומות בחותמת "אפוסטיל" על ידי המדינה שהנפיקה את המסמך . חותמת זו מאשרת את מקוריות המסמך וחובה להחתים מסמכים אלו באפוסטיל.

    לאחר מכן יש לתרגם את המסמכים לשפה העברית. עורך דין הבקיא בנהלי רשות האוכלוסין וההגירה יבהיר ללקוח כי התרגום חייב להיעשות על ידי נוטריון בישראל (בעבר לא היתה חובה לתרגום בישראל) וכי על הנוטריון להיות דובר השפה ולא לאשר תרגום של מתרגם בחתימתו.

    הגשת הבקשה למתן מעמד

    כאשר עורך הדין מצא כי בידיו כלל המסמכים הדרושים להגשת הבקשה, מוגשת בקשה לקביעת תור ברשות האוכלוסין וההגירה אליה מגיעים האזרח הישראלי, הקשיש (אם נמצא בארץ) ועורך הדין. בפגישה מוגשים כלל הראיות והמסמכים התומכים בבקשה לרבות מסמכים חריגים (ניתוק קשר / הומניטרי) וכל שנותר הוא להמתין לתשובת הרשות לאחר שזו בחנה את כלל הראיות.

    לאחר קבלת המעמד

    במידה והבקשה אושרה רישיון הישיבה שינתן לו הינו בהתאם לגיל הקשיש כאשר מעל גיל 65 תינתן אשרה מסוג ב/1 (אשרת עבודה) ולאחר תקופה שמשתנה על פי הגיל, תינתן אשרה מסוג א/5 המקנה לזר מספר תעודת זהות ישראלית ולצדו זכויות רבות כגון ביטוח רפואי בקופת חולים, ביטוח לאומי, פתיחת חשבון בנק וכיוצ"ב.

    מאמר זה אינו מהווה יעוץ משפטי אלא נועד לתת רקע לקוראים אודות ההליך

    נקלעת לבעיה משפטית?

    אנחנו כאן כדי לעזור




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין