לקביעת פגישת ייעוץ השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

    מעמד לבן/בת זוג זר של אזרח ישראלי לרבות מאותו מין      

    אזרחים ישראלים רבים מוצאים עצמם פעמים רבות בעיצומו של קשר זוג עם אזרח זר עימו הם רוצים לחיות יחדיו בישראל אך אינם רוצים להתחתן (בשלב זה או בכלל). במצב זה חלות הוראות "נוהל הטיפול במתן מעמד לבני זוג של ישראלים, לרבות בני אותו מין". הוראות נוהל זה כאמור חלות גם על מי שנישא בנישואי "אל סלבדור" (נישואים באמצעות שליח).

    שלב הכנת הבקשה

    כאשר האזרח הישראלי מעוניין להיא את בן/בת זוגתו ארצה עורך הדין ינחה את בני הזוג ומלאכת איסוף הראיות ומסמכים תתחיל. המסמכים הראשונים והחשובים ביותר הנדרשים לצורך הגשת הבקשה הינם מסמכי סף שבלעדיהם הבקשה תסורב על הסף:

    • דרכון של האזרח הזר בתוקף של שנתיים לפחות
    • תעודת לידה
    • תעודה אודות שינוי שם (ככל ושונה השם)
    • תעודה אודות מצב אישי נוכחי / קודם
    • תעודת יושר (היעדר עבר פלילי)
    • במקרה של ניאין של אותו מין או נישואי "אל סלבדור" – תעודת נישואין.

    על המסמכים להיות מקוריים ומאומתים בחותמת אפוסטיל ולעבור תרגום נוטריוני לעברית אשר יעשה במדינת ישראל. יש להדגיש כי על התרגום להתבצע ע"י נוטריון בישראל בלבד.

    בנוסף למסמכים אלו, יש צורך בהמצאת הוכחות אודות הקשר. ראיות להוכחת הקשר ניתן להביא באמצעות תמונות משותפות, הודעות ושיחות, מכתבים ממכרים, חופשות משותפות, חשבונות וחוזה שכירות משותף (אם חיים כבר בישראל) וכן ראיות נוספות בהתאם לקשר של בני הזוג.

    הגשת הבקשה למעמד בישראל

    לאחר שעורך הדין הכין את כלל הראיות והמסמכים הדרושים להגשת הבקשה והוכחת הקשר הזוגי של בני הזוג, יקבע הוא פגישה לצורך הגשת הבקשה. כיום, רשות האוכלוסין וההגירה מייעלת את מערכת הגשת הבקשות ובלשכות רבות יש להגיש את המסמכים סרוקים ומכווצים דרך האתר הממשלתי.

    במועד הפגישה חובה על האזרח הישראלי להתייצב ויש להביא את כלל המסמכים המקוריים לצורך אימותם על ידי עובד הרשות. בפגישה זו מוגשת בנוסף בקשה לאשרת כניסה לישראל של בן הזוג הזר.

    תחילת החיים המשותפים בישראל

    לאחר שהבקשה אושרה מקבל הזר בכניסתו לישראל אשרת תייר מסוג ב/2 לתקופה בת 3 חודשים. לאחר כניסתו  על עורך הדין לקבוע לבני הזוג פגישה במחלקת אשרות לצורך שינוי ושדרוג האשרה לאשרת עבודה מסוג ב/1.

    בהליך זה, בשונה מההליך המדורג של בני זוג נשואים, הזר יחיה בישראל תחת אשרת ב/1 לתקופה של 3 שנים. לאחר 3 שנים ישודרג מעמדו של הזר לאשרת א/5 ויחשב כתושב ארעי (זמני) ויונפק לו מספר תעודת זהות וכן הטבות הנלוות לכך.

    (מספר השנים וסוג האשרה משתנה בהתאם לנסיבות: אזרח/תושב קבע/ניואי אל סלבאדור/נישואי אותו מין).

    דרישות הרשות לאחר קבלת המעמד

    במהלך ההליך המדורג שנמשך שנים רבות על בני הזוג להמציא ראיות רבות המוכיחות את כנות הקשר ואת קיומו של קשר זוגי אמיתי וניהול משותף של משק הבית. כעיקרון על בני הזוג מוטלת החובה לאסוף ראיות ולהגישן בכל פעם ואם לא יעשו כן רשות ההגירה יכולה להפסיק את ההליך המדורג ולבסוף אף לבטל את מעמדו של הזר בישראל.

    בנוסף לראיות אותן בני הזוג צריך לאסוף על בני הזוג להיות ערוכים לראיונות ברשות ההגירה. בראיון בני הזוג מופרדים ונציג הרשות שואל כל אחד בנפרד את אותם שאלות ולבסוף תשובותיהם נבחנות על ידי נציגי הרשות. כאשר בראיון ישנם סתירות רבות או סתירות בשאלות בעלות חשיבות מהותית עלול הדבר להקים ספק בכנות הקשר ולהוביל להפסקת ההליך המדורג.

    דחיית הבקשה

    ישנם מקרים בהם רשות האוכלוסין וההגירה מסרבת לבקשה. לרוב במקרים כאלו סיבת הסירוב תתייחס לכנות הקשר ולכך שרשות ההגירה לא התרשמה מכנותו (רמיזה שהקשר הינו פיקטיבי), פעמים אחרות תטען הרשות כי הזר ניסה להשתקע בעבר בישראל וכי אין הקשר כנה והזר מנסה להשתקע בישראל בכל מחיר.

    במקרה של בירוב יש לפעול במהירות ולהגיש ערר פנימי אותו ניתן להגיש בתוך 21 ימים מקבלת הודעת הסירוב.

    במידה והערר נדחה יש לפעול במהירות ולהגיש ערר לבית הדין לעררים לפי חוק הכניסה לישראל. ביחד עם הערר יש להגיש בקשה לסעד ארעי וצו ביניים בו מבוקש מבית הדין שלא לגרש את הזר מישראל עד שינתן פסק דין בערר.

    אם קיבלתם סירוב לבקשה עליכם לפעול בדחיפות שכן גורם הזמן הינו חשוב ביותר.

    פעמים רבות בתי הדין מבטלים את החלטות הרשות ונותנים הזדמנות נוספת לבני הזוג.

    חשיבות עורך הדין בהליך:                                                                                                        

    עורך דין אסף ברדוגו ייצג זוגות רבים וסייע בקבלת מעמד לבן/בת הזוג הזר.

    ישנה חשיבות רבה לסוג המסמכים הנדרשים ואף לתוכן הכתוב בהם. הגשה לא מקצועית של הבקשה יכולה להביא לסירוב ואף לבעיות רבות בהמשך הדרך אשר יובילו להפסקת ההליך ובעקבותיה אף ערר לבית הדין לעררים, הליך יקר וקשה אשר עדיף להימנע ממנו.

    בשל הניסיון רב השנים של משרדנו בתחום אנו שואפים להפוך את ההליך המתיש והקשה של ההתנהלות מול משרד הפנים להליך פשוט ומהיר ללא תקלות וללא בעיות.

    נקלעת לבעיה משפטית?

    אנחנו כאן כדי לעזור




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין