לקביעת פגישת ייעוץ השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

    נהיגה בזמן פסילה

    נהיגה בזמן פסילה – עבירה

    ישנם מספר מצבים שבהם אדם מאבד את רישיון הנהיגה שלו. למשל, אחרי צבירת 36 נקודות תעבורה, כשבמקרה כזה משך הפסילה הוא 3 חודשים ובכל מקרה יש חובה לעבור שוב מבחן תיאוריה כדי לקבל בחזרה את הרישיון. גם קצין משטרה רשאי לפסול רישיון נהיגה, לפרק זמן שבין 30 ל-90 יום, וזאת בעקבות ביצוע עבירת תנועה חמורה או מעורבות בתאונת דרכים עם נפגעים. באופן טבעי הרשויות מייחסות חשיבות עליונה להימנעות מנהיגה כל עוד הרישיון פסול. בהתאם נהיגה בזמן פסילה עלולה להוביל לעונש חמור, ולכן כדאי לפנות מיד אל עורך דין מנוסה. זהו אחד מתחומי המומחיות של משרד עורכי דין ונוטריון אסף ברדוגו.

    דגשים חשובים לגבי נהיגה בזמן פסילה

    * מודעות – על-מנת להרשיע אדם בעבירה של נהיגה במהלך פסילת רישיון נדרשים 3 יסודות: קודם כל פסילה, שנית תפיסה של האדם בזמן נהיגה בפועל ברכב, ושלישית מודעות לכך שהרישיון נפסל. אם התביעה לא מצליחה להוכיח, מעל לכל צל של ספק, שהאדם ידע על הפסילה לא תהיה הרשעה. חשוב להדגיש כי האחריות לוודא שאדם מקבל את ההודעה על פסילת הרישיון שלו מוטלת על הרשויות.

    * ענישה – העונש המרבי על עבירת הנהיגה בפסילה הוא 3 שנות מאסר! כמו כן נזקפות לחובת הנהג או הנהגת 10 נקודות תעבורה, ובמקרים רבים בית המשפט מאריך את משך פסילת הרישיון. בחלק מהמקרים המשטרה עלולה לדרוש גם מעצר עוד לפני המשפט, עד תום ההליכים.

    * נסיבות – ישנה חשיבות רבה לנסיבות ביצוע העבירה. אם זוהי עבירה שנייה, העונש עלול להיות חמור במיוחד.

    ניהול משפט או הסדר טיעון מקל

    קו הגנה אפשרי אחד במקרה של כתב אישום בגין נהיגה בזמן פסילה הוא כאמור חוסר מודעות של האדם לכך שרישיונו נפסל. במקרים אחרים קו הפעולה הנכון הוא הצגת נסיבות מקלות והגעה להסדר טיעון בתנאים נוחים ככל האפשר. עוה"ד אסף ברדוגו בוחן בקפידה את פרטי המקרה, מגבש אסטרטגיה מדויקת ומיישם אותה על בסיס ניסיון רחב היקף ומחויבות לספק את השירות המשפטי הטוב ביותר האפשרי לכל אדם שפונה אליו לעזרה.

    נהיגה בזמן פסילה - עבירה חמורה בחוק

    נהיגה בזמן פסילה – עבירה חמורה עם השלכות משמעותיות

    נהיגה בזמן שרישיון הנהיגה נפסל על ידי בית המשפט היא עבירה חמורה שאסור לקחת אותה קלות. מדובר בעבירה פלילית שבגינה ניתן להיכנס למאסר. אם נתפסת נוהג ללא רישיון תקין, עליך לדעת שאתה עלול להיתקל בהשלכות משפטיות וכלכליות משמעותיות.

    המטרה העיקרית של פסילת רישיון נהיגה מבתי המשפט, היא להוציא מהכביש נהגים מסוכנים שמהווים סכנה לציבור הנהגים והולכי הרגל. אם בכל זאת בוחרים לנהוג ללא רישיון, מערכת אכיפת החוק תתייחס לכךבחומרה רבה.

    עונשי המאסר בגין נהיגה בזמן פסילה יכולים להגיע לשנתיים מאסר. מי שפסל פעמיים ברציפות, עלול אף להיכנס למאסר ממושך של 4 שנים. כמו כן, כרוכים קנסות כספיים גבוהים בעבירה זו.

    מלבד העונשים הברורים של המאסר והקנסות, יש גם סיכוי רב למחיקת ההיתר לחזור ולהוציא רישיון בעתיד. במקרים רבים, כתוצאה מנהיגה בפסילה, בתי המשפט מאריכים את משך התקופה שבה אסור לאדם להחזיק ברישיון נהיגה. האפשרות לשיקום ולחזרה לנהיגה חוקית נפגעת.

    לסיכום, נהיגה בזמן פסילה היא לא רק עבירה חמורה מבחינה משפטית, אלא גם צעד שטעון בהחמרת הסנקציות בגין הפרת הוראות בית המשפט. במקום להקל על העונשים שהוטלו, נהיגה במצב זה רק תכביד אותם.

    אם נפלת קורבן לתופעה זו, חשוב שתיוועץ מיד בעורך דין פלילי מנוסה שיוכל לייצג אותך בצורה הולמת בבית המשפט. עורך הדין יוכל לפעול למזער את החומרה של הענישה ולשמור על זכותך לשיקום עתידי ככל הניתן. ללא טיפול משפטי ראוי, עונש כבד של מאסר וקנסות ממתין לכל מי שבוחר לנהוג במצב של פסילת רישיון.

    נקלעת לבעיה משפטית?

    אנחנו כאן כדי לעזור




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין